Створення меню кав’ярні: які страви пропонувати та як встановлювати ціни

Profzip

Administrator
Команда форуму
7 Сер 2023
27
6
3
Відкриваючи власну кав’ярню, одним з найважливіших завдань є створення привабливого меню. Адже саме воно визначатиме, чи залишаться ваші відвідувачі постійними клієнтами.

У цій статті ми розглянемо:
  • Які позиції варто включити до меню кав’ярні
  • Особливості ціноутворення в закладах кафе
  • Формулу розрахунку собівартості та рентабельності окремо взятої позиції
  • Приклади розрахунків для типових позицій меню
Спочатку давайте визначимося з асортиментом.

Які позиції пропонувати в кав’ярні

Окрім різноманітної кави та інших напоїв, в меню має бути представлена низка снеків та десертів. Адже саме поєднання кави та смачної випічки чи тістечок найчастіше і приваблює відвідувачів.

Отже, асортимент страв у кав’ярні можна умовно поділити на такі категорії:
  1. Випічка:
    • Круасани
    • Тістечка
    • Кекси
    • Пиріжки
    • Печиво
  2. Десерти:
    • Торти
    • Тістечка
    • Муси
    • Желе
    • Морозиво
  3. Снеки:
    • Бутерброди
    • Сендвічі
    • Салати
    • Закуски
  4. Напої:
    • Кава
    • Чай
    • Соки та вода
    • Молочні коктейлі
    • Прохолодні напої
Звичайно в меню має бути достатня кількість позицій у кожній категорії. Це забезпечить вибір на будь-який смак та гаманець.

Тепер розглянемо питання ціноутворення.

Ціноутворення в закладах громадського харчування

Вартість страв у ресторанному бізнесі складається з: собівартості, податків, прибутку.

Собівартість включає витрати на сировину, зарплати персоналу тощо.

А от рівень бажаного прибутку кожен підприємець визначає самостійно.

Розрахунок собівартості та прибутковості страв для ФОП 2 групи відбувається за такою формулою:

Ціна страви = Собівартість *(1 + R/100)

Де:
  • Собівартість складається з витрат на сировину, виробничі витрати, амортизацію обладнання тощо
  • R - це бажаний відсоток рентабельності
Наприклад, для досягнення 300% рентабельності формула буде:

Ціна = Собівартість * (1 + 300/100)

Або спрощено:

Ціна = 4 * Собівартість

Тобто, ціна має перевищувати собівартість в 4 рази.
Звісно собівартість для різних страв буде різною. Розглянемо приклади розрахунків.

Приклад 1. Випічка круасанів
Інгредієнти на 1 круасан:
  • Борошно - 15 грн
  • Вершкове масло - 3 грн
  • Цукор, дріжджі - 2 грн
Сировина на 1 круасан: 15+3+2=20 грн

Виробничі витрати: електроенергія, вода, витратні матеріали - умовно 5 грн

Зарплата пекаря: 18000 грн/місяць = 600 грн/день

При випічці 100 круасанів на день зарплата на 1 круасан становитиме 600/100=6 грн

Отже, собівартість 1 круасана = 20+5+6=31 грн

Рентабельність 300%

Відповідно ціна: 31 * (1+300/100) = 31 * 4 = 124 грн


Приклад 2. Кава еспресо

Витрати на 1 чашку кави:
  • Зерна - 10 грн (із розрахунку 10 грам - порція (при вартості 1000 грн /кг))
  • Вода, електроенергія - 2 грн
  • Зарплата бариста - 5 грн (18500 місяц - 100 порцій /день, орієнтовно)
Собівартість = 10+2+5 = 17 грн

Рентабельність 300%

Ціна = 17 * 4 = 68 грн

Отже, за допомогою наведеної вище формули можна швидко розрахувати оптимальну ціну на будь-яку страву в меню, виходячи з бажаного рівня рентабельності та витрат на її приготування.

Завдяки збалансованому ціноутворенню, ви зможете не лише покривати витрати і отримувати прибуток, але й залишатися конкурентними на ринку.

Адже справедлива ціна - запорука успіху будь-якої кав’ярні.

Отже, ми розглянули основні принципи формування меню та ціноутворення для кав'ярні.

Крім вдалого підбору страв та розрахунку цін, варто звернути увагу на такі аспекти:

Оформлення меню

Дизайн меню має відповідати загальній концепції закладу. Бажано включити фотографії найпопулярніших страв, щоб викликати апетит у відвідувачів.

Також варто поділити меню на розділи для швидкого пошуку потрібних категорій: кава, десерти, випічка, закуски, напої тощо.

І не забувайте вказувати вагу чи об'єм порцій біля кожної позиції для уникнення непорозумінь.

Презентація новинок

Для підтримки інтересу відвідувачів регулярно оновлюйте асортимент сезонними, святковими та спеціальними пропозиціями.

Робіть акцент на нових оригінальних позиціях у меню та рекламних листівках.

Гнучка система знижок

Залучайте постійних клієнтів вигідними бонусами - знижками на день народження, безкоштовними напоями до десертів тощо.

Можна видавати дисконтні карти з накопичувальною знижкою.

Отже, поєднуючи ретельний підхід до формування концепції, компетентне ціноутворення і творчі маркетингові ідеї, ви обов’язково досягнете успіху у веденні власної прибуткової кав’ярні.

Бажаю натхнення та процвітання!

10 лайків і я пишу далі)
 
  • Like
Реакції: Kofevar